Blog

  • 21 listopada 2016

Multichannel programmatic - maksymalizacja skuteczności działań w sieci.

Multichannel marketing definiowany jest jako komunikacja i marketing do potencjalnych i aktualnych klientów w wielu kanałach jednocześnie. Czyli nie musimy skupiać się na jednym kanale komunikacji lecz możemy wykorzystać kilka kanałów równocześnie – docierając tym samym do konsumentów na wiele sposobów. Faktem jest to, że to właśnie konsument i jego przyzwyczajenia przyczynili się do powstania wielokanałowego marketingu. Za pośrednictwem telefonu, tabletu, komputera codziennie potencjalny konsument przemieszcza się pomiędzy dużą ilością kanałów (TV, radio, SMS-y, różne formy reklamy online).
Za pomocą wielokanałowego marketingu możemy dotrzeć do klienta, wtedy kiedy właśnie korzysta z danego medium, aby dostarczyć mu interesujący i dopasowany komunikat.

Jakie są  cechy marketingu wielokanałowego?
Profil konsumenta - dobrze dobrany profil konsumenta pozwala skupić się na tych punktach styku z konsumentem, w których występują potencjalni klienci i dostarczyć im komunikat jakiego oczekują.
Ustalając profil idealnego klienta musimy zadać klika pytań: kim są kupujący – analizując dane biograficzne demograficzne itp., czym klient kieruje się w procesie zakupu, jak i gdzie kupuje, jak podejmuje swoje decyzje? Mając taką wiedzę możemy skierować przekaz do danego konsumenta według jego preferencji.
Responsywny design - staje się niezbędny w czasie kiedy mamy do czynienia ze zróżnicowanymi urządzeniami . Przekazywane treści marketingowe muszą w naturalny sposób docierać do konsumenta, właśnie poprzez responsywny design. Dodatkowo kreacje wyświetlane na urządzeniach o różnych wielkościach rozdzielczościach muszą być również dostosowane do obsługi dotykowej.
Integracja działań w poszczególnych kanałach – przekaz we wszystkich kanałach musi być spójny i odpowiadać konsumentom na ich potrzeby odpowiednimi treściami. Kluczowa jest harmonia w komunikatach przekazywanych klientowi niezależnie, w którym kanale będziemy musieli wyświetlić kolejny komunikat. Kiedy połączymy treści z programmaticiem możemy wyświetlić dopasowany komunikat wtedy gdy pojawi się w odpowiednim kanale marketingowym.
Treści dopasowane do konsumenta – to takie, które odpowiadają na potrzeby naszych konsumentów. Klienci wykorzystują Internet bardzo świadomie. Kiedy szukają informacji, wybierają te najistotniejsze. Dlatego bardzo ważne jest, aby przekazywane komunikaty reklamowe były dla nich użyteczne i pomocne – co przełoży się w efekcie na większy odzew w postaci wzrostu ruchu na stronie internetowej Reklamodawcy lub zwiększeniem liczy konwersji.
Analiza treści prowadzonych działań – aby to wszystko co powyżej poprawnie zadziałało, musimy mierzyć podstawowe parametry skuteczności realizowanych działań. Jest to tym trudniejsze im więcej kanałów wchodzi w grę. Do tego potrzebujemy dobrych narzędzi analitycznych.
Wraz ze wzrostem świadomości konkurencji w poszczególnych kanałach (social, mobile, video TV itp.) doświadczeni marketingowcy będą musieli planować budżety i  stosować odpowiednie taktyki, które pozwolą na dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców we właściwym czasie.
 
Dlaczego multichannel programmatic ?
 
- zwiększa zasięg dotarcia do klientów
- zwiększa zasięg oddziaływania na klientów
- dostosowuje środki komunikacji do grupy docelowej
- wykorzystuje nowe technologie
- posiada dużą różnorodność dostępnych narzędzi