Blog

  • 08 grudnia 2016

Digital marketing – trendy 2016

Digital marketing – to wykorzystanie mediów cyfrowych – Internet, radio, TV, urządzenia mobilne stosowany jako kanał dotarcia do wybranych grup konsumentów. Digital marketing daje nam wiele możliwości w budowaniu strategii komunikacji z konsumentem, poprzez wykorzystanie wielu różnych kanałów reklamy online:
·       Content marketing
·       E-mail marketing
·       Social media
·       SEM
·       Design i UX
·       Digital PR
 
W 2016 roku znaczącym trendem w digital marketingu okazały się materiały video. Zarówno te, które spotykamy we wszystkich kanałach online, jak również w reklamie outdorowej.
Do najciekawszych należą live streaming video- relacje na żywo,  a także 360-Video – interaktywna wirtualna rzeczywistość.
 
Według interaktywnie.com live streaming jest jednym z głównych trendów roku 2016 „Tak prowadzona forma reklamy wzbudza wśród konsumentów duże zaufanie, ponieważ jest ona odtwarzana w czasie rzeczywistym i nie daje możliwości edycji. Co więcej, live streaming pozwala markom na wejście z klientem w pewnego rodzaju relację, w której klient czuje, że firma odkrywa przed nim wszystkie karty, nie mając nic do ukrycia pozwala mu zobaczyć, jaka jest od środka”.
Live streaming zaczął niezwykle szybko się rozwijać wraz z pojawieniem się aplikacji typu Snapchat, Meerkat, Periscope, Facebook Live Video, Google Hangouts, You Tube.
 
Video 360° daje unikalną możliwość „wejścia” do środka filmu, wzięcia udziału w tym co pokazuje przekaz video. To format, pozwalający na przejęcie uwagi użytkownika, znaczne zwiększenie jego zaangażowania. Dla marketerów to doskonały kanał na budowanie wizerunku marki w obrębie wybranych grup użytkowników, często bazujące na sprzedaży określonego stylu życia związanego z przynależnością do jakiejś grupy.
 
W latach 2015 i 2016 nastąpił niewiarygodny wzrost wykorzystania materiałów wideo przez marketerów na rynkach B2C i B2B. Ale co ważniejsze, zmiana na tych rynkach dotyczy również zwiększenia znaczenia wideo w poprawieniu wyników sprzedażowych generowanych za pośrednictwem reklamy online.
Reklama video nie jest już tylko narzędziem do prowadzenia kampanii wizerunkowych marki, ale staje się ważnym elementem w lejku sprzedażowym, poprzez to że pozwala zaangażować i edukować potencjalnych klientów, zwiększając wartość leada oraz ogólny wskaźnik konwersji.
 
Oto 3 prognozy dla marketingu video w 2016 i w 2017 roku, a tym samym lista propozycji, które naszym zdaniem należy rozważyć przy planowaniu kolejnych kampanii reklamowych:
 
1.     Video e-mail marketing
E-mail marketing jest kluczowym składnikiem większości nowoczesnych programów marketingowych. Jednak wielu marketerów zaczyna dostrzegać spadek klikalności i konwersji pochodzących z tej formy reklamowej.  Skrzynka każdego użytkownika codziennie zalewana jest wiadomościami reklamowymi, co powoduje że przeciętny użytkownik staje się odporny na przekazy kierowane do niego tą drogą.
Film okazuje się być bardzo skutecznym sposobem na przebicie się przez szum informacyjny i zwiększenie zaangażowania użytkowników w kampaniach e-mail marketingu. Dodatkowe zastosowanie personalizacji w kampanii e-mail video może zwiększyć klikalność nawet o 200%.
2.     Video interaktywne
W bieżącym roku zaobserwowano znaczny wzrost wykorzystania interaktywnych filmów w celu zbudowania dwukierunkowej rozmowy z publicznością i aby zwiększyć zaangażowanie w treści programów marketingowych. Dzięki reklamom typu Rich Media znacznie zwiększyła się możliwość wykorzystania interaktywności w reklamach poprzez używanie wbudowanych formularzy, kwestionariuszy, gier interaktywnych, fragmentów filmów, itd., wciągając tym samym widzów w historię i zbierając dodatkowe informacje o zainteresowaniach i intencjach użytkowników.
3.     Personalizacja reklam video
Personalizacja jest ważnym elementem dla kampanii w ramach digital marketingu. Począwszy od dodania imienia odbiorcy do wiadomości e-mail do nowoczesnych technik pozwalających na dynamiczną personalizację treści reklam, obserwujemy znaczący wpływ personalizacji na wyniki kampanii.
Personalizacja video to kolejny, naturalny krok w kierunku wzrostu innowacyjności marketingu, możliwość wyróżnienia się z tłumu reklam i zwiększenia uwagi potencjalnych klientów.