Blog

  • 03 października 2016

Reklamy kupowane w czasie rzeczywistym – kilka faktów o programmatic’u.

Programmatic buying zdobywa rynek reklamy światowej w oszałamiającym tempie. Choć polski marketer słysząc hasło „automatyczny zakup mediów”, wciąż niezbyt wiele o tym wie, co sprawia, że nie do końca potrafi wykorzystać jego możliwości.
 
Kilka faktów o programmatic buying:
 
Programmatic to nie tylko kupowanie odsłon reklamowych
Rolą programmatic’u nie jest tylko i wyłącznie automatyczna sprzedaż reklam w modelu Real Time Bidding (RTB). Technologa ma dużo szersze zastosowanie a jedną z kluczowych jest możliwość optymalizacji kampanii pod kątem skuteczności kreacji reklamowych, wyświetlanie dynamicznych treści reklamowych i automatyczna modyfikacja wyglądu bannera reklamowego.  
 
Zastosowanie analizy BigData na potrzeby marketingu
Programmatic opiera się na analizie danych. Jednak zanim z ogromu zbiorów Big Data powstanie materiał użyteczny do celów marketingowych, trzeba wykonać sporą pracę. Wielu marketerów pracuje już na przetworzonych danych, które zostają wykorzystane w reklamach typu programmatic.
 
Zwiększenie efektywności reklamy programmatic poprzez segmentację klientów
Reklama programmatic jest dużo skuteczniejsza niż standardowa reklama internetowa wysyłana masowo do konsumentów. Można sprawić, że będzie jeszcze skuteczniejsza stosując segmentację klientów – która dostosowuje klientów pod konkretne cele kampanii. Typowa segmentacja to podział na nowych klientów i tych istniejących. W celu pozyskania nowego klienta reklamodawcy inwestują więcej środków i wykorzystują do tego spersonalizowane reklamy, które są wysyłane w czasie rzeczywistym do użytkownika.
Zaawansowanym sposobem na wykorzystanie segmentacji jest Streaming CRM.
 
Reklamy programmatic a smartfony
Reklama programmatic będzie skuteczna, jeżeli będzie dostosowana również do urządzeń mobilnych. Mając na uwadze ilość posiadaczy mobilnych urządzeń spersonalizowane reklamy programmatic, aby osiągnąć najwyższą skuteczność muszą uwzględniać parametry dla kreacji mobilnych.
 
Programmatic zorientowany na indywidualnego klienta
Mając na uwadze cały proces automatyzacji procesu reklamy pod konsumenta, wyświetlaniu kreacji w czasie rzeczywistym – nie może to być mechaniczny proces ustawiania kampanii reklamowych. Najważniejszym w tym wszystkim jest odbiorca reklamy. Dlatego takie funkcje jak „capping” są potrzebne w reklamie programmatic, pozwalają na limitowane ilości ukazujących się indywidualnemu odbiorcy reklam, w określonym przedziale czasowym. Jeżeli nasze działania nie będą zorientowane na użytkownika, możemy go zniechęcić. Dlatego ważna jest umiejętność korzystania z inteligentnych platform do tworzenia spersonalizowanych reklam. I tu pomimo automatyzacji i nowych technologii specjaliści z wiedzą opierającą się o nowe technologie są nadal potrzebni.