Blog

  • 05 czerwca 2017

Matched Audiences – nowe funkcje reklamowe LinkedIn

Pod koniec kwietnia 2017 roku Linkedin uruchomił LinkedIn Matched Audiences, czyli zestaw funkcji kierowania, które dają unikalną możliwość łączenia profesjonalnych danych LinkedIn z danymi first-party. Dopasowania odbiorców umożliwia tworzenie kluczowych dla Reklamodawcy Profili użytkowników - potencjalnych klientów, do których następnie mogą być kierowane zróżnicowane komunikaty reklamowe za pośrednictwem jednego z kanałów na Linkedin.

Usługa Matchet Audience może mieć jedną z trzech postaci, o których więcej poniżej.
 
Website Retargeting – jest to klasyczne kierowanie komunikatu do osób, które wcześniej odwiedziły witrynę Reklamodawcy poprzez wyświetlanie im reklam na stronach Linkedin, z możliwością wykorzystani pomysłu na segmentację użytkowników.
 
Account Targeting – kierowanie komunikatu do pracowników wybranych firm. Linkedin umożliwia bezpieczne przesyłanie gotowej listy firm w formacie CSV i jej synchronizację z bazą stron firmowych w Linkedin.
 
Contact Targeting – to usługa umożliwiająca zaimportowanie listy adresów e-mail w formacie CSV lub poprzez bezpośrednie połączenie z platformami Marketo, Oracle Eloqua lub LiveRamp, a następnie jej synchronizację z danymi z Linkedin.
 
Dopasowanie odbiorców za pośrednictwem każdej z powyższych opcji jest dostępne dla wszystkich produktów reklamowych obecnych na LinkedIn, w tym materiałów sponsorowanych LinkedIn, LinkedIn InMail i innych formatów reklamowych.
 
W ciągu ostatnich kilku miesięcy LinkedIn przeprowadził pomyślne testy dla Matched Audiences, w których wzięło udział ponad 370 reklamodawców. W tym czasie utworzono ponad 2000 aktywnych kampanii, których wyniki okazały się lepsze właśnie dzięki nowym metodom kierowania.
 
Według informacji jakie podaje Linkedin, klienci wykorzystujący Matched Audiences zaobserwowali:
 
• 30% wzrost współczynnika klikalności (CTR) i 14% spadek   
  kosztu kliknięcia po konwersji dzięki funkcji Website Retargeting,

• 32% wzrost współczynnika konwersji po kliknięciu i 4,7% spadku
  kosztu konwersji po kliknięciu dzięki Account Targeting,

• 37% wzrost współczynnika klikalności (CTR) z Contact Targeting.

Źródło:
https://business.linkedin.com/marketing-solutions/blog/linkedin-news/2017/introducing-linkedin-matched-audiences0
https://instapage.com/blog/linkedin-matched-audiences