- 25 sierpnia 2017
5 zasad jak dobrze przeprowadzić mobilną kampanię video
Dzisiejsi konsumenci sięgają czterokrotnie częściej po informacje dotyczące produktu z materiałów video niż z opisu tekstowego. Około 90% konsumentów w sieci przyznaje, że video ma duży wpływ na ich decyzje zakupowe.
Jak przewiduje agencja mediowa Zenit, wydatki na reklamę video w tym roku wzrosną o 33 procent.
Do niedawna reklama video była traktowana jako jedna z możliwości działań marketingowych. Dziś staje się kluczowym elementem każdej kampanii wizerunkowej. Spowodowane jest to tym, że video zdobywa coraz większy udział w ogólnym ruchu internetowym, ale przede wszystkim dlatego, że przekazywane treści w formie video są dla użytkowników bardziej czytelne.
Planując kampanię video, warto w pierwszej kolejności skierować ją na urządzenia mobilne. Po pierwsze z tego względu, że smartfon to urządzenie, które mamy przy sobie w ciągu całego dnia, również wtedy gdy nie mamy dostępu do urządzenia typu desktop. Drugim czynnikiem jest skala blokowania treści reklamowych w kanałach mobilnych, wciąż nieporównywalnie mniejsza w stosunku do urządzeń desktopowych. Badanie PageFair i Adobe z 2015 r. podało, że jedynie 2 proc. blokad wyświetleń reklamy odbywa się na urządzeniach mobilnych.
5 zasad skutecznej kampanii video w kanałach mobilnych:
Preferencje użytkowników
Skuteczna reklama video od strony technicznej powinna zostać przygotowana w sposób uwzględniający codzienne przyzwyczajenia użytkowników telefonów. Na przykład, większość osób przegląda strony internetowe w pionie, dlatego reklama video powinna również mieć format pionowy. Często korzystanie z telefonu odbywa się w miejscach publicznych, gdzie nie jest wskazane używanie dźwięków. Dlatego reklama video powinna być czytelna również w takich sytuacjach lub zaopatrzone w napisy.
Dostosowanie formy do urządzenia
Reklama video, która będzie dobrze wyglądała na ekranie komputera, nie zawsze będzie czytelne na ekranie telefonu. Dlatego bardzo ważne jest aby pamiętać o tym, by przygotowywane video było dostosowane do urządzenia mobilnego.
Video nie może być za długie
Wyświetlany film reklamowy nie może być zbyt długi. Zdecydowana większość marketerów uważa, że optymalna długość video wyświetlanego w kanałach mobilnych to 15 sekund lub mniej.
Użyteczny content
Informacje o produkcie lub usłudze w formacie video powinno być przekazane w czytelny i jasny sposób, nie wymagający stosowania dodatkowego opisu tekstowego.
Odpowiedni sposób mierzenia efektywności
Aby prawidłowo określić efekty naszych działań, bardzo ważny jest dobór sprawdzonej technologii pomiaru. Pomogą nam w tym rozwiązania adserwerowe, dopasowane do sporządzonych przez IAB specyfikacji dla publikowanych w sieci www treści wideo, np. VAST czy VPAID. Oprócz standardowych wskaźników mierzenia efektywności, takich jak odsłony czy kliknięcia, w zależności od celów kampanii możemy też mierzyć np. długość i czas obejrzanego materiału, pełne obejrzenia filmu czy sposób, w jaki użytkownik wchodził w interakcje z treściami.
Wsparciem w procesie pomiaru efektywności może być również dobór narzędzia do mierzenia widzialności reklamy wideo (tzw. viewability) spełniającego wytyczne określone przez MRC (Media Rating Council).
Żeby inwestycje w reklamę video przyniosły zamierzone rezultaty, konieczne jest odpowiednie przygotowanie strategii kampanii, zwłaszcza w kanałach mobilnych. Największym wyzwaniem dla twórców kampanii jest przygotowanie przykuwającej uwagę treści, dobór parametrów pozwalający na dotarcie do odpowiedniej widowni i wybranie właściwego narzędzia pomiaru skuteczności kampanii, wśród wielu dostępnych na rynku.
Źródło: http://mediarun.com/pl/digital/mobilna-kampania-video-5-zasad.html
Jak przewiduje agencja mediowa Zenit, wydatki na reklamę video w tym roku wzrosną o 33 procent.
Do niedawna reklama video była traktowana jako jedna z możliwości działań marketingowych. Dziś staje się kluczowym elementem każdej kampanii wizerunkowej. Spowodowane jest to tym, że video zdobywa coraz większy udział w ogólnym ruchu internetowym, ale przede wszystkim dlatego, że przekazywane treści w formie video są dla użytkowników bardziej czytelne.
Planując kampanię video, warto w pierwszej kolejności skierować ją na urządzenia mobilne. Po pierwsze z tego względu, że smartfon to urządzenie, które mamy przy sobie w ciągu całego dnia, również wtedy gdy nie mamy dostępu do urządzenia typu desktop. Drugim czynnikiem jest skala blokowania treści reklamowych w kanałach mobilnych, wciąż nieporównywalnie mniejsza w stosunku do urządzeń desktopowych. Badanie PageFair i Adobe z 2015 r. podało, że jedynie 2 proc. blokad wyświetleń reklamy odbywa się na urządzeniach mobilnych.
5 zasad skutecznej kampanii video w kanałach mobilnych:
Preferencje użytkowników
Skuteczna reklama video od strony technicznej powinna zostać przygotowana w sposób uwzględniający codzienne przyzwyczajenia użytkowników telefonów. Na przykład, większość osób przegląda strony internetowe w pionie, dlatego reklama video powinna również mieć format pionowy. Często korzystanie z telefonu odbywa się w miejscach publicznych, gdzie nie jest wskazane używanie dźwięków. Dlatego reklama video powinna być czytelna również w takich sytuacjach lub zaopatrzone w napisy.
Dostosowanie formy do urządzenia
Reklama video, która będzie dobrze wyglądała na ekranie komputera, nie zawsze będzie czytelne na ekranie telefonu. Dlatego bardzo ważne jest aby pamiętać o tym, by przygotowywane video było dostosowane do urządzenia mobilnego.
Video nie może być za długie
Wyświetlany film reklamowy nie może być zbyt długi. Zdecydowana większość marketerów uważa, że optymalna długość video wyświetlanego w kanałach mobilnych to 15 sekund lub mniej.
Użyteczny content
Informacje o produkcie lub usłudze w formacie video powinno być przekazane w czytelny i jasny sposób, nie wymagający stosowania dodatkowego opisu tekstowego.
Odpowiedni sposób mierzenia efektywności
Aby prawidłowo określić efekty naszych działań, bardzo ważny jest dobór sprawdzonej technologii pomiaru. Pomogą nam w tym rozwiązania adserwerowe, dopasowane do sporządzonych przez IAB specyfikacji dla publikowanych w sieci www treści wideo, np. VAST czy VPAID. Oprócz standardowych wskaźników mierzenia efektywności, takich jak odsłony czy kliknięcia, w zależności od celów kampanii możemy też mierzyć np. długość i czas obejrzanego materiału, pełne obejrzenia filmu czy sposób, w jaki użytkownik wchodził w interakcje z treściami.
Wsparciem w procesie pomiaru efektywności może być również dobór narzędzia do mierzenia widzialności reklamy wideo (tzw. viewability) spełniającego wytyczne określone przez MRC (Media Rating Council).
Żeby inwestycje w reklamę video przyniosły zamierzone rezultaty, konieczne jest odpowiednie przygotowanie strategii kampanii, zwłaszcza w kanałach mobilnych. Największym wyzwaniem dla twórców kampanii jest przygotowanie przykuwającej uwagę treści, dobór parametrów pozwalający na dotarcie do odpowiedniej widowni i wybranie właściwego narzędzia pomiaru skuteczności kampanii, wśród wielu dostępnych na rynku.
Źródło: http://mediarun.com/pl/digital/mobilna-kampania-video-5-zasad.html