Blog

  • 28 lutego 2019

Jak AI zmieni marketing w 2019 roku

Jakie trendy będą miały największy wpływ na pracę marketerów w 2019 roku?

1. Rekomendacje AI
Jedną z korzyści, jakie przynoszą algorytmy Machine Learning w przypadku marketingu, jest możliwość procesowania i analizowania danych dotyczących zachowania i wyborów konsumentów w celu lepszego poznania ich preferencji i dostarczania dokładnie takich ofert, jakich potrzebują. Ten rodzaj informacji może zostać wykorzystany w rekomendacjach produktowych – na stronie internetowej, w emailach, w web pushach lub innym kanale. Jeśli w 2019 roku nie chcesz odpaść w technologicznym wyścigu, możesz wykorzystać moduł rekomendacji AI na platformie Marketing Automation wykorzystującej AI&Machine Learning, który pozwoli na zastąpienie tradycyjnych, statycznych rekomendacji całkowicie spersonalizowaną ofertą.

2. Personalizacja
2019 będzie rokiem już nie personalizacji, ale hiper-personalizowanych treści 1-do-1. Dzięki AI personalizacja może oznaczać kompletną rewolucję w sposobie prezentowania treści użytkownikom – teraz przygotowujemy statyczne strony internetowe, które w większości przypadków wyglądają identycznie dla wszystkich (co najwyżej z dynamicznym banerem tu i ówdzie). Ale wdrożenie zaawansowanej personalizacji bazującej na Sztucznej Inteligencji przyniesie nową erę treści, które będą całkowicie adaptować się do preferencji i profilu behawioralnego i zakupowego każdego z użytkowników. Co więcej – klienci to pokochają. Wyobraź sobie, że wchodzisz na stronę internetową, która jest uszyta dokładnie na twoją miarę – widzisz najbardziej przydatne dla ciebie kategorie i produkty, może nawet jakąś zniżkę specjalnie dla ciebie. Nie musisz już przedzierać się przez produkty dla psiarzy na stronie głównej internetowego sklepu zoologicznego, kiedy szukasz smakołyków dla twojego kota! Personalizację 1-do-1 oczywiście można zastosować nie tylko na stronach – spersonalizowane e-maile staną się standardem.

3. Targetowanie
AI pozwala na jeszcze lepsze targetowanie oraz segmentowanie grup odbiorców, czego skutkiem będzie zwiększenie efektywności kampanii reklamowych i marketingowych. Zdolności Sztucznej Inteligencji do analizowania dużych zestawów danych behawioralnych klientów pozwalają na segmentowanie odbiorów dużo lepiej, niż marketerzy byli w stanie to robić do tej pory, nawet przy pomocy narzędzi segmentacyjnych platformy Marketing Automation. AI może przetwarzać dużo więcej danych niż człowiek, więc wykorzystanie algorytmów do odszukania korelacji między odbiorcami i pogrupowanie ich według podobnych cech znacząco poprawia trafność tych strategii. Ponadto użycie uczenia maszynowego (Machine Learning) gwarantuje ciągłe poprawianie wyników oraz wzrost skuteczności.

4. Asystenci głosowi
Amazon ma Alexę, Apple – Siri, Windows – Cortanę, a Google – Asystenta Google (w tym przypadku darowali sobie szukanie efektownej nazwy). Klienci na całym świecie krok po kroku przyzwyczajają się do interakcji z wirtualnymi asystentami w każdej sytuacji: robiąc zakupy w sklepie internetowym, wybierając film na wieczór i szukając informacji w internecie. Ta ostatnia czynność będzie mieć ogromny wpływ na marketing internetowy: całkowicie zmieni to, jak szukamy informacji w Google czy w innych wyszukiwarkach, a te zmiany będą musiały być wzięte pod uwagę w kontekście SEO. Wyszukiwanie głosowe różni się od tradycyjnego wpisywania zapytania w okienko przeglądarki, ponieważ w obu przypadkach w inny sposób konstruujemy zdania. Poza tym, asystenci głosowi mogą być kolejną częścią wizerunku marki i wpływać na zaangażowanie klientów, oraz, oczywiście, znacznie usprawniać doświadczenie zakupowe.

5. Chatboty
Nie jest nowinką, że chatboty zmieniają obraz digital marketingu. To rozwiązanie zyskujące coraz więcej na popularności i już teraz jest obecne na wielu witrynach, a często nawet zintegrowane z takimi aplikacjami jak Facebook Messenger czy WhatsApp. Nieskomplikowane boty bazujące na z góry zaprogramowanych scenariuszach obecnie przechodzą transformację dzięki zastosowaniu Sztucznej Inteligencji i Machine Learning. Takie rozwiązania jak Natural Language Processing (przetwarzanie języka naturalnego) umożliwiają botowi rozmawianie z użytkownikami niemal jak istota ludzka: mogą rozumieć zapytania i konstruować poprawne i logiczne odpowiedzi. Oznacza to rewolucję w obsłudze klienta, sprzedaży i marketingu, czyli w obszarach, w których użycie chatbotów AI rośnie w szybkim tempie.
 
Źródło: https://www.marketing-automation.pl/jak-ai-zmieni-marketing-w-2019-roku-5-trendow-i-statystyk/