Blog

  • 18 lutego 2019

Ilu użytkowników korzysta z sieci i social media w 2019 roku?

Dane światowe i europejskie
Internet: w 2018 roku pojawiło się 360 mln nowych użytkowników. Wynik ten daje nam 11 nowych użytkowników na sekundę, czyli średnio milion nowych osób każdego dnia. Obecnie połączone z internetem jest 4,388 mld ludzi, czyli 57% światowej populacji. Jest to wzrost o 9% w stosunku do roki poprzedniego. W Europie znajdziemy zaś 724,7 mln użytkowników internetu. Każdego dnia spędzają oni średnio 6 i pół godziny na korzystaniu z sieci. Oznacza to, że wszyscy użytkownicy spędzą na korzystaniu z internetu w 2019 roku ponad 1,2 mld lat.
Media społecznościowe: serwisy social media mogą pochwalić 3,484 mld użytkowników i wciąż zyskują one na znaczeniu. W Europie jest to 462,5 mln osób. Przeciętny użytkownik spędza więcej czasu niż w roku ubiegłym.
Mobile: Aktualnie 2/3 ludności korzysta z urządzeń mobilnych – unikalna liczba użytkowników mobile to 5,112 mld. Już 3,256 mld z nich konsumuje treści w social media właśnie za pomocą urządzeń mobilnych.
 
Ilu użytkowników korzysta z mediów społecznościowych?
 
Jak wspominaliśmy na początku tekstu, całkowita liczba aktywnych użytkowników mediów społecznościowych na świecie wynosi 3,484 mld. Jest to 45% całej populacji oraz wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 280 mln w stosunku do roku poprzedniego, czyli 9%. Z portali społecznościowych na urządzeniach mobilnych korzysta zaś 3,256 mld osób.
 
Kto korzysta z social media?
Największą grupą osób korzystających z social media są mężczyźni w wieku  25-34 lata (19%). Stanowią oni blisko 1/5 wszystkich użytkowników. Drugą co do wielkości grupą są także mężczyźni, z tym, że z przedziału wiekowego 18-24 lata. Najmniej użytkowników znajdziemy wśród osób w wieku powyżej 65 roku życia (po 2% dla obu płci).
 
Jak korzystamy z portali?
W ciągu ostatniego miesiąca (dane ze stycznia 2019 roku) 98% użytkowników internetu korzystało z sieci społecznościowych lub komunikatorów, a 83% osób aktywnie angażowała się w nich w tym okresie czasu.
 
Sprawdzono także, że czas, jaki średnio spędzamy na korzystaniu w social media w ciągu dnia to 2 godziny i 16 minut. Jest to 1/3 całkowitego czasu poświęcanego na aktywności w sieci. Zauważalnym jest to, że czas ten różni się jednak w zależności od kultur. Najwięcej czasu spędzają w nich mieszkańcy Filipin – dziennie są to 4 godziny i 12 minut, a najmniej, bo zaledwie 36 minut – mieszkańcy Japonii.
 
Co ciekawe, na jednego użytkownika internetu przypada 8,9 kont w mediach społecznościowych. W przypadku mieszkańców Indii jest to aż 12 kont, a mieszkańców Japonii zaledwie 3,7.
 
Z raportu wynika także, że średnio 24% użytkowników wykorzystuje social media w celach służbowych. Na największą skalę robią to mieszkańcy Wietnamu (45%), a na najmniejszą Japończycy (6,5%).
 
Jakie serwisy wybieramy najchętniej?
Portalem, z którego najchętniej korzystają użytkownicy wciąż jest Facebook. Portal Zuckerberga wciąż utrzymuje prowadzenie i korzysta z niego obecnie ponad 2,271 mld użytkowników. Tuż za nim plasuje się YouTube z 1,900 mld użytkowników. Trzecie miejsce zajmuje zaś komunikator – Messenger z liczbą 1,5o0 mld użytkowników. Gdyby jednak brać pod uwagę wyłącznie tricte serwisy społecznościowe – trzecie miejsce należałoby do Instagrama (1 mld).
 
Trudno nie wspomnieć także o tym, że rok 2018 był mniej korzystny dla Snapchata i Twittera. Pierwsza aplikacja odnotowała spadek o 12% (-41 mln użytkowników), a Twitter o 2,7%. (-9 mln użytkowników).


Internet i social media w Polsce
Jak sytuacja wygląda w Polsce? Już 78% mieszkańców Polski korzysta z internetu. Warto zaznaczyć, że jest to więcej niż światowa średnia internetowej populacji, która wynosi 57%. Średni czas, jaki spędzamy na surfowaniu po sieci to 6 godzin i 2 minuty, czyli o 40 minut mniej niż średni światowy czas. Co ciekawe, jest on niższy o 7 minut niż globalny średni czas w 2018 roku. Na korzystanie z internetu mobilnego poświęcamy zaś 2 godziny i 11 minut – o godzinę i 13 minut krócej niż światowa średnia.
 
Wedle danych z raportu „Digital 2019”, 36% Polaków wierzy, że ich dane zostały niewłaściwie wykorzystane, a 45% korzysta z ad blocków.
 
Z social media korzysta zaś 47% użytkowników z naszego kraju, podczas, gdy średnia światowa to 45%. Na przeciętnego użytkownika mediów społecznościowych w naszym kraju przypada 7,3 kont na portalach społecznościowych.
 
Warto więc zapoznać się z przedstawionymi danymi, gdyż mogą być one pomocne podczas podejmowania decyzji marketingowych i dadzą nam obraz tego, jak obecnie kształtuje się sytuacja na rynku social media.

Źródło: Raport „Digital 2019”