Blog

  • 02 lutego 2019

„Multiscreening 2018” – badanie IRCenter

Multiscreening, czyli zjawisko jednoczesnego korzystania z kilku ekranów, staje się coraz bardziej powszechne. IRCenter piąty rok z rzędu analizuje to zagadnienie w ramach raportu syndykatowego „Multiscreening 2018”.

W ramach badania firma sprawdziła:

- jaki jest udział internautów uprawiających multiscreening,
- co badani robią na drugim ekranie,
- na jakich urządzeniach.

W tym roku rozszerzono także tematykę szeroko pojętego wideo, pokazując, co i jak oglądamy na różnych urządzeniach. Bliżej przyjrzano się też stosunkowi internautów do reklam wideo.

Popularność zjawiska
Dodatkowe czynności na drugim ekranie internauci wykonują najczęściej w trakcie oglądania telewizji. Robi to ośmiu na dziesięciu badanych (82,5%). Jest to o 5 p.p. wyższy wynik niż rok temu, kiedy takich osób było 77%.
Najpopularniejszymi urządzeniami, po które wówczas sięgają badani, są smartfon (68%) i laptop (58%).

Czynności wykonywane na drugim ekranie
Wśród czynności, które internauci wówczas wykonują, dominują te niezwiązane z oglądanymi treściami. Najczęściej jest to sprawdzanie poczty elektronicznej (49%) oraz korzystanie z serwisów społecznościowych i komunikowanie się ze znajomymi (po 40%).

15% internautów deklaruje, że zdarza im się szukać więcej informacji o markach, które widzą na pierwszym ekranie. Z kolei 8% badanych przyznało, że pod wpływem oglądanych treści kupili oglądane właśnie produkty.

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i wielkości miejscowości zamieszkania próbie 1020 internautów. Realizowano je w grudniu 2018 r.

Źródło: IRCenter.com