Blog

  • 29 czerwca 2018

Google Ads, Google Marketing Platform i Google Ad Manager

Usługa AdWords została udostępniona użytkownikom przez Google 18 lat temu. Jej zadaniem było ułatwienie użytkownikom kontakt z poszczególnymi firmami przez Internet. Wyszukiwanie konkretnych artykułów, materiałów, czy usług dały szansę na dostarczenie wartościowych reklam.
Idea ta dała początek produktom reklamowym firmy Google i doprowadziła do obecnego wachlarza dostępnych usług i produktów marketingowych.
 
Od tamtej pory wiele się zmieniło. Dzisiejszy użytkownik smartfona (urządzenia, które stało się częścią naszego życia codziennego), przechodzi od poszukiwania produktów do oglądania wideo, przeglądając treści, grając w gry i wiele innych.
To przyczynia się do tego, że marketerzy, mają coraz większe możliwości, żeby docierać do konsumentów, poprzez różnorodne kanały, ekrany i formaty.
Na przestrzeni lat reklamy Google bardzo się rozwinęły. Początkowo opierały się na pomaganiu marketerom w docieraniu do użytkowników za pomocą wyszukiwarki, co z czasem zmieniło się w pomoc na każdym kroku drogi konsumentów do wykorzystania tekstu, wideo, reklamy graficznej i innych środków.
 
Google wprowadza nowe uproszczone nazwy produktów i towarzyszące im rozwiązania.
 
Te nowe produkty Google Ads, Google Marketing Platform i Google Ad Manager pomogą reklamodawcom i wydawcom wybrać rozwiązania właściwe dla ich działalności, tak aby dostarczanie wartościowych reklam na wszystkich urządzeniach i we wszystkich kanałach było jeszcze łatwiejsze. Google w ramach zmiany udostępnia również nowe rozwiązania, aby pomóc reklamodawcom zacząć stosować Google Ads i usprawnić współpracę pomiędzy zespołami zajmującymi się marketingiem internetowym.
 
Google AdWords  zmienia się na Google Ads
 
Google Ads, to reklama, która umożliwia prowadzenie nowego typu kampanii.  w wyszukiwarce, pomaga marketerom w kontakcie z osobami, które korzystają z Google, YouTube, Google Maps, sklepu Google itp.
Dla małych firm zostaje udostępniony nowy typ kampanii w Google Ads, który sprawia, że rozpoczęcie korzystania z reklam w sieci jest jeszcze łatwiejsze niż kiedykolwiek. Technologia zastosowana w Google Ads pomoże małym przedsiębiorcom uzyskać zadowalające rezultaty bez konieczności inwestowania dużej ilości czasu - tak aby mogli skupić się na prowadzeniu biznesu.
 
Ściślejsza współpraca z Google Marketing Platform
 
Produkty DoubleClick i Google Analytics 360 Suite zostają ujednolicone pod jedną marką: Google Marketing Platform.
Google Marketing Platform pomaga marketerom osiągnąć ich cele poprzez wykorzystanie istniejących połączeń pomiędzy Google Analytics 360 Suite i DoubleClick Digital Marketing. Platforma pomaga marketerom planować, kupować, mierzyć i optymalizować media cyfrowe oraz doświadczenia użytkownika.
Google zdecydowało także o udostępnieniu Display & Video 360 jako część Google Marketing Platform. Produkt ten zawiera funkcje z DoubleClick Bid Managera, Campaign Managera oraz Studio & Audience Center, aby umożliwić zespołom kreatywnym, mediowym i agencjom współpracę oraz realizację kampanii reklamowych end-to-end w jednym miejscu.
 
Google Ad Manager: ujednolicona platforma
 
Google połączyło DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange w kompletną i jednolitą platformę programmatic pod nową nazwą – Google Ad Manager jest to podyktowane oczekiwaniami wydawców, którzy monetyzują swoje treści na różnych ekranach i reklamodawców, którzy coraz chętniej wykorzystują model programmatic.
 
Nowe produkty, czyli Google Ads, Google Marketing Platform i Google Ad Manager będą dostępne w ciągu najbliższego miesiąca.
 
Źródło: https://polska.googleblog.com/2018/06/udostepniamy-prostsze-narzedzia-i.html