Blog

  • 12 grudnia 2017

Zenith: 67% reklam display w modelu programmatic do 2019 roku

W 2017 roku reklama display w modelu programmatic na świecie osiągnęła 59%, i nadal obserwujemy ciągły jej wzrost. Zgodnie z opublikowanymi w raporcie Zenith Programmatic Marketing Forecasts do 2019 roku rynek reklamy programmatic wzrośnie do 67%. Wartość globalnego rynku wzrośniez 57,5 mld USD w 2017 roku do 84,9 mld USD w 2019 roku, notując średnio wzrost o 21% rocznie.

 „Programmatic jest jednym z motorów polskiego rynku reklamy internetowej. Wydatki na reklamę
w tym modelu zakupu będą rosły w najbliższych dwóch latach o około 40% rocznie. Tak wysokie tempo wzrostu zawdzięczamy m.in. inwestycjom wydawców w technologię, które przekładają się na lepsze możliwości optymalizacji inventory. W efekcie sprzedaż poprzez platformy jest stawiana coraz częściej na równi ze sprzedażą tradycyjną, co prowadzi do większej podaży wysokiej jakości powierzchni reklamowej w programmaticu. Ten rok był także punktem zwrotnym dla programatycznego zakupu reklamy video online, dzięki poszerzeniu sprzedaży o PMP platform VOD największych graczy telewizyjnych: TVN, Polsatu i TVP. Rynek programmatic rośnie również za sprawą inwestycji agencji mediowych w rozwój kompetencji, technologii i rozwiązań zwiększających efektywność reklamy, m.in. zaawansowanych metod analityki i modelowania zbiorów danych. Zenith, dzięki zastosowaniu machine learning w modelowaniu atrybucji, jest w tym zakresie globalnym liderem”
– mówi Agata Lauko, General Manager Zenith.

Najbardziej dynamicznie rynek reklamy cyfrowej rozwija się w Kanadzie – 81%,, USA – 78%,  i Wielkiej Brytanii – 77% , na kolejnej pozycji jest Dania – 70%, a następnie Francja – 63%.

W Polsce, według szacunków Zenith, ten wskaźnik wynosi 25 proc., a w ciągu najbliższych dwóch lat ma wzrosnąć do 39,2 proc.

USA jest zdecydowanie największym rynkiem programmatic, który w 2017 r. wyceniono na 3,6 mld USD tj. 57% całości rynku reklamy display w modelu programmatic.

Technologia programmatic zaczyna rozprzestrzeniać się z reklamy internetowej na inne, bardziej „tradycyjne” media. Na większości rynków jest to we wczesnym etapie i zbyt wcześnie, aby cokolwiek prognozować. Najbardziej zauważa się wprowadzanie programmatica do  nowych kanałów w USA. Szacuje się, że w USA w tym roku zostanie wydanych 5,6 mld USD na reklamę programmatic w kampaniach telewizyjnych, radiowych, kinowych i outdoorowych, co stanowi 6% łącznych wydatków na reklamę w tych mediach. Do roku 2019 spodziewamy się, że suma ta wzrośnie do 13,0 mld USD, czyli 13,6% całości.

Według analityków Zenith do 2019 roku na najbardziej zaawansowanych rynkach udział reklamy display w modelu programmatic osiągnie 90 proc., a w nieodległej przyszłości zakup display na całym świecie będzie w pełni zautomatyzowany.

Źródło: www.zenithmedia.com/programmatic-marketing-forecasts/
www.zenithmedia.pl/aktualnosci/article/Do-2019-roku-2-3-reklamy-display-w-modelu-programmatic-5943