Blog

  • 12 lipca 2017

Internet mobilny prognozy na najbliższe lata

Według raportu opublikowanego przez Zenith z Media Consumption Forecast, mobilne korzystanie z Internetu w 2019 r. będzie stanowić 26% światowego zużycia mediów, w porównaniu z 2016 r. gdzie odsetek wynosił 19%. Ludzie z całego świata spędzają średnio 122 minuty dziennie na dostępie do mobilnych przeglądarek i aplikacji, co w 2010 roku wynosiło tylko 10 dziennie.
To trzecia edycja Media Consumption Forecasts, która analizuje zmieniające się wzorce konsumpcji mediów od 2010 r. i prognozuje, jak liczba osób korzystających z różnych mediów internetowych zmieni się w latach 2017-2019 w 71 krajach na całym świecie również w Polsce.

Mobilny wzrost użycia mediów spowalnia

Mobilne wykorzystanie internetu wzrosło średnio o 44% w skali roku między rokiem 2010 a 2016,
w wyniku rozprzestrzeniania się urządzeń przenośnych, udoskonalenia technologii i większej dostępności dostosowanych mobilnych treści na smartfony i tablety. Część tego dodatkowego czasu konsumpcji użytkownicy przeznaczali na tradycyjne media, ale rozprzestrzenianie się mobilnej technologii przyczyniło się do zwiększenia zużycia mediów przez umożliwienie użytkownikom dostępu do większej liczby mediów, w wielu miejscach i w większym stopniu niż kiedykolwiek wcześniej. Przeciętna osoba w 2016 r. spędzała średnio 456 minut, korzystając z mediów mobilnych, dla porównania w 2010 r. było to 411 minut, co daje średni wzrost o 2% rocznie.
Teraz, gdy urządzenia mobilne odgrywają kluczową rolę w życiu wielu osób, wzrost korzystania
z internetu na urządzeniach mobilnych spowalnia, a tym samym ogólny wzrost konsumpcji mediów. W 2016 r. korzystanie mobilne z Internetu wzrosło o 25%, z 43% do 2015 r. i spodziewamy się,
że w 2017 r. wzrosną o 17%. Po wzroście o 2,7% w 2016 r. spodziewamy się, że ogólna konsumpcja mediów będzie zasadniczo stała w 2017 r. a do 2019 r. wzrośnie mniej niż 1%.

Mobilne konta stanowią 71% konsumpcji internetu

Czas spędzony w Internecie przy użyciu komputera stacjonarnego osiągnął najwyższy poziom
w 2014 r., a w 2015 r. telefon komórkowy przewyższył komputer stacjonarny, aby stać się głównym światowym punktem dostępu do Internetu. Prognozuje się, że w 2017 r. 71% wszystkich użytkowników Internetu będzie mobilnych. Największy odsetek użytkowników sieci mobilnych internetu znajduje się w Ameryce Północnej (76%), w Azji i Pacyfiku (75%).

Tradycyjne media nadal stanowią więcej niż dwie trzecie użycia internetu

Pomimo gwałtownego wzrostu Internetu, tradycyjne media w 2017 r. nadal będą stanowić 69% światowego zużycia mediów. Ludzie spędzą średnio 316 minut dziennie w tradycyjnych mediach w tym roku, w porównaniu z 2010 r. -  364 minut. Tradycyjne media tutaj odnoszą się do drukowanych gazet i czasopism, emisji programów telewizyjnych i radiowych, reklamy kinowej i outdoorowej. Większość firm prowadzących działalność w tych sektorach mediów uruchomiła onlinowe wersje swoich działań, które są liczone jako operacje internetowe w tym raporcie. Tak więc, mimo że w ciągu ostatnich siedmiu lat tradycyjne zużycie mediów spadło o 13%, właściciele mediów tradycyjnych odzyskują część tego utraconego czasu w Internecie.

Nadal dominuje telewizja

Tradycyjna telewizja jest nadal największym pojedynczym medium pod względem konsumpcji, średnio 170 minut dziennie przed telewizorem spędza przeciętny użytkownik w tym roku,
w porównaniu do 140 minut w Internecie i spodziewamy się, że pozostanie ona dominująca przez resztę okresu prognozy. Różnica pomiędzy odbiorem telewizji a Internetem zmniejszy się jednak
o 30 minut w 2017 r. do zaledwie 7 minut w 2019 r.

Źródło: https://www.zenithmedia.com/26-of-media-consumption-will-be-mobile-in-2019